benteb.reismee.nl

Skiën, lesgeven en veel slapen.

Hee hoo,
Na mijn eerste werkweek vond ik het weer eens tijd om jullie even te laten genieten van mijn ervaring als een heuze skilerares. Zondag begint de week, 9 uur am treffpunkt met skischoenen aan, te laat? Betalen. Daarna uitleg over waar iedereen moet staan.
\'\'Nee normaal dan mag je beginnen op kinderland of mag je mee skiën met een andere leraar mee zodat je kan zien hoe het gaat.\'\'
\'\'Ooh gelukkig :) \'\'
\'\'Bente, jij staat op het eerste station en krijgt de beginners.\'\'
\'\'Ehh.. Alleen?\'\'
\'\'Jawol\'\'
toppie.. Daar stond ik dan, op het eerste station, kijkend naar de kinderen die al bijna helemaal parrallel de bochten in gingen, die kinderen kreeg ik dus niet. Ik kreeg de kinderen die in een hele grote pizza punt en half stuiterend de berg af gingen. Helemaal leuk. Al snel had ik een groepje van zo\'n 8 kiddo\'s naast me staan en mochten we naar beneden. Nee, het is niet zo vanzelf sprekend dat kinderen in een rijtje achter je aan skiën want mijn kinderen maakte zo\'n 12 rijen, met 8 kinderen ja, en skiede kris kras door elkaar heen. Fantastisch..
Ook maakte ik kennis met een etterbakje, en nee dat is echt niet leuk. Daar later meer over.
Mijn eerste dag verliep ongeveer zo:
Kind in lift helpen? Waarom zou je dat doen als je ook kan vallen met het kind in de lift?
Kind helpen met opstaan? Waarom als je zelf ook weg kan zakken in de sneeuw en daardoor valt?
Kind aan de ouders meegeven? Waarom als je het kind ook aan de opa en oma kan meegeven waardoor een ouder boos op je wordt?
Controle hebben over de kinderen hebben? Waarom als je ook totale chaos kan hebben en kinderen schreeuwen en weg skiën en 100 rijen maken en n iet meer luisteren?
Altijd achterom kijken met het skiën? Waarom als je ook beneden kan zijn en weer omhoog mag lopen omdat er een kind boven aan is gevallen en niet meer op kwam?
Ja het was me een dagje wel.. En het beste was dat de volgende dag niet veel beter werd.

De controle over de kinderen werd nou niet echt beter, de een kopiëerde het gedrag van het etterbakje en de ander kreeg de volle lading waardoor je die elke keer mocht troosten en boos mocht worden op de etterbakjes. Het beste is als het etterbakje ook nog eens naar het toilet toe moet.
Iedereen zit in de lift, hij staat achteraan en hij zegt opeens; juf ik moet plassen.
\'\'ehh nu?\'\'
\'\'ja nu!\'\'
\'\'ehh maar die andere zijn al boven en, oke heel snel dan!\'\'
\'\' ja ja.. *rollende oogjes handje in zijn zij*\'\'
kind meesleuren, sleutel pakken, kind zoeken, kind meesleuren, deur open doen, kind naar binnen, helpen jas helm en handschoenen uit doen, wachten, wachten, kind komt naar buiten, ben je klaar?, nee., oke, kind terug naar binnen sturen, wachten, kind roept, jij kijkt, kind lacht, jij boos, kind klaar, alles weer aankleden, doortrekken, licht uit, deur op slot, kind zoeken, kind meesleuren, kind op skies zetten, sleutel wegbrengen, kind voor laten dringen, kind zeggen dat hij echt naar boven moet, kind in de lift en eindelijk zelf naar boven.
Als je eindelijk denkt dat gehad te hebben liggen alle kinderen vervolgens in de sneeuw en willen ze niet meer opstaan. Etterbakje ging zich er mee bemoeien en al snel werden er een paar kinderen geslagen. Wat er dan gebeurt:
\'\'HOU OP! EN WEL NU! HIER KOMEN! NEE IK ZEG HIER KOMEN! OPSTAAN! NEE NIET WEGGAAN! HIERKOMEN! HOU NOU EENS OP! NEE, LAAT DIE SNEEUW VALLEN! NEE STOP HET NOU NIET IN JE MOND DAT IS NIET GOED VOOR JE, HOU OP! NEE DAT IS GELE SNEEUW DAT MOET JE HELEMAAL NIET ETEN!! NIET OP ANDERMANS SKIES STAAN! KOM NOU EENS EVEN HEEL GAUW HIER!\'\'
Ondertussen; kind huilen, andere kinderen verveeld, sneeuwballen gooien, ijsballen gooien, nog een kind huilen, allemaal huilen, paniek in de tent, jochie skiet weg, ander kind komt naar me toe wanneer we nou gaan skiën, er wordt weer geslagen, weer huilt het kind en gelukkig komt er een andere leraar aan. Hij pakte alle kinderen in de kraag beet, zet ze op een rij skiet naar beneden en alle kinderen skiën achter hem aan in een perfecte rij zonder dat hij ook maar een woord gezegd heeft. Wouw...

Volgende dag werd de controle over de kinderen beter alleen het humeur van de ouders wat minder. Etterbakje slaat kind, kind slaat terug, etterbak zegt dat het kind zijn schuld is kind zegt dat etterbak zijn schuld is, ouders kiezen eigen zoon als waarheid en er ontstaat een ruzie onderling bij de ouders waardoor ik naar mijn hoofd krijg; kun jij niet even beter opletten wie er begint? Anders gaat mijn man zich er mee bemoeien en die kan dan ontzettend lastig voor je worden. *slik*
Daarna ging het trouwens ontzettend goed. Met de grote lift de berg op en hoppa naar beneden, vergeten dat er ook een kleintje mee was die niet zo snel was als de rest én niet zelf kon opstaan wat tot een heerlijke ochtend warming up voor mij zorgde. Onderaan de piste, kinderen laten wachten, skies uit, omhoog lopen, halverwege naar beneden kijken of alle kinderen er nog staan, naar beneden rennen omdat etterbakje kind slaat, etterbakje mee naar boven sleuren, etterbakje huilen, halverwege piste laten zitten, boven bij kind aangekomen, kind omhoog helpen, kind naar beneden sturen, naar beneden, etterbakje ophalen, naar beneden lopen, kinderen weer op plek zetten, uitpraten met etterbak en kind, kinderen weer in een rijtje en weer naar beneden skiën. Ik heb onderhand beenspieren van hier tot tokio en een conditie van de maan en terug. Oke dat is misschien overdreven maar ik wilde gewoon graag een punt maken..

Laatste dag, wedstrijd dag.Wat ik moest doen? Geen flauw idee, ik kreeg hesjes in mijn hand gedrukt en een lijst waar ik nog namen moest invullen. Kinderen verzamelen, hesjes aantrekken, kinderen in de lift zetten, boven in een rijtje zetten, op nummer zetten, in het duits, engels, nederlands uitleggen wat we moeten gaan doen, voorskiën, kinderen naar boven, kinderen laten wachten, naar beneden skiën, lijst afgeven, kinderen toeschouwen en dan eindelijk klaar met de race. Of ik daarna vrij was? Nee ik mocht gewoon doorgaan met lesgeven. Of het na de race beter was? Nee, want toen ik boven was had etterbakje alweer toegeslagen en had een ander kind vol met de vuist geslagen omdat hij zomaar en plekje had ingepikt. HALLO! JE HEBT EEN HELE PISTE OM OP TE STAAN WAAROM PAK JE DAN JUIST DAT KLEINE POKKE STUKJE OM OP TE STAAN?! Maargoed, kind troosten, etterbak toespreken, etterbak bij de liftman zetten, wachten, prijsuitreiking.
De Clown verzorgde de prijsuitreiking wat alle kinderen helemaal leuk vonden. Ja we hebben een eigen clown die een klein beetje engig is maar de kinderen houden van hem. Ik was gelukkig net op tijd en een voor een kwamen mijn kindjes naar voren waarna ik ze een medaille mocht omdoen, mocht feliciteren en met een geforceerde lach het publiek in kijken opzoek naar ouders die nog een prachtig foto album kiekje willen maken. Groepsfoto en middags pauze.
Einde van de dag, dag zeggen en kapot zijn.
Ik ga nu ook weer slapen, iets wat ik hier ontzettend graag doe. Fijne jaarwisseling alvast :)

Liefs!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active