benteb.reismee.nl

Duits, waarschuwingen en bijna het einde.

En weer eindelijk een keer hallo.

We zijn nu dik een week verder en ik spreek nog geen vloeiend duits. Wel doodgegooit met duitse skibegrippen waar ik jullie niet mee wil belasten. Want het is veel, heel veel.
Het begint ook steeds meer op echt school te lijken. de wekker die eerst om 8 uur werd gezet staat op kwart voor 9, de wil om dan nog op te staan ontbreekt en mijn schrift word weer een grote chaos. Vervolgens 3 en een half uur in een kamertje te gapen en te knikken naar de vrouw die duits geeft. Zou bijna het Beekdal missen, zij hadden tenminste tafels om eventjes op te rusten...
Van de week kregen we in de klas bezoek van de meneer die alles regelt. Ja ik ben zijn naam kwijt maar dat mag na zoveel informatie. Hij kwam ons er even goed op wijzen dat als we nog een keer overlast zouden bezorgen we onze spullen konden pakken en hots naar huis. Fijne binnenkomer dacht ik zo. Na die waarschuwing was het ook nog eens weekend waarin we de verjaardag van Rianne moesten vieren.. To be continuned... Or not..

Wenen is een mooie stad maar toch had ik er meer van verwacht. Bij de mensen op straat kan er geen glimlach vanaf en je moet ook niet raar opkijken als je omvergelopen word en vervolgens geen entschuldigung hoort. De kerstmarkten daarintegen zijn onwijs gezellig. De sfeer is fijn en er zijn onwijs veel kleuren en geuren. Ook het Sisi paleis waar we zaterdag heen gingen was niet alles wat ik had verwacht. Ja het is onwijs groot, ja het is heel mooi maar toch.. We kregen tickets om naar binnen te gaan om vervolgens autistisch met een soort van telefoon tegen je oor aangedrukt door het sisi paleis geleid te worden. Misschien nog een leuk feitje; die rondleiding was in het duits en wat ik hierboven al vermeld had, ik kan nog geen duits.

Ik ben de dagen alweer kwijt omdat de tijd toch wel verdomde snel gaat. We hebben nu nog 2 dagen hier aangezien we zondag naar Kaprun vertrekken (om kwart over 5 \'s ochtends) . Jammer mag ik het wel noemen, ik ben toch wel echt heel blij met deze groep mensen om me heen en vermaak me ook helemaal prima. Een grote gekkigheid. In die paar dagen zijn er nog het een en ander gebeurt, zo is er een raam gesneuveld wat overigens echt hilarisch was. Met name omdat we de volgende dag nog een waarschuwing kregen dat we het rustig moesten houden in Kaprun en als we nog een keer iets flikte we er meteen uitgesodemieterd werden, nou noem dan nog maar eens dat er een raam naar de filestijnen is.. Gelukkig was er niks aan de hand en konden we het gewoon oplossen door het naar een ramendokter te brengen. Mijn huisgenootjes hebben wel echt humor, toen een huisgenootje de deur uit was (die nog niet wist dat het raam goed was opgelost), werden veel koffers bij de deur gezet zodat het leek alsof we met z\'n allen moesten vertrekken. Ik heb van het gezicht genoten en nog steeds! Helaas werd het later niet echt gewaardeerd.
Nog 2 daagjes en dan wordt het afzien. Na 10/11 dagen zit in in Filzmoos, in de sneeuw, op de piste en als het goed is ook nog eens 3 dagen met Max :). Wat trouwens ook echt een onwijs leuke verassing was is dat 2 van mijn huisgenootjes op 20 minuutjes afstand en de rest ook niet heel ver weg zitten, dus die ga ik zeker een keertje pesten. Nou dat was het weer eventjes voor nu!
Liefs

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active